نتیجه و ویدیو خلاصه بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۷ اردیبهشت) | نویدکیا به تراکتور هم رحم نکرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صعود طلایی‌پوشان به نیمه‌نهایی رئیس کمیته داوران و کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال برکنار شدند پخش زنده بازی سپاهان و ملوان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان در جام حذفی (۲۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین توخل – بایرن مونیخ؛ دوباره جدی شد! سازمان بازرسی مانع پرداخت آپشن‌های دوره آجورلو شکست والیبالیست‌های ایران مقابل برزیل حذف کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا هوادارن پرسپولیس هفته آخر هوادار پیکان در قزوین می‌شوند| استقلال به ورزشگاه خالی راضی می‌شود؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی نیوکاسل و منچستریونایتد| برد تن‌هاخ در برابر رقیب همیشگی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوونتوس و آتلانتا| بیانکونری فاتح جام مصدومیت بیرانوند جدی است مقاومت پیکان مقابل خواسته استقلال کاپیتان‌های پرسپولیس پشت اوسمار مدافع پرسپولیس در سیرجان صادقی در استخر مصدوم شد؟ تکذیب خرید تیام توسط استقلال
سرخط خبرها
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های مشهدی در مسابقات باشگاهی کشور سال ۱۳۷۰ – قسمت چهارم

ابومسلم اسیر شکست‌ها و بی‌برنامگی فدراسیون

  • کد خبر: ۱۲۹۴۱۰
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
ابومسلم اسیر شکست‌ها و بی‌برنامگی فدراسیون

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ در سهف قسمت قبلی، کارنامه مشکی‌پوشان خراسانی را تا هفته هشتم مرور کردیم؛ از نتایج سینوسی‌شان در هفته‌های نخست تا قربانی‌شدنشان در باتلاق رشت. این هفته به نتایج این تیم در رقابت‌های نهم تا دوازدهم می‌پردازیم.

زمین و زمان علیه ابومسلم

علیرضا گیل‌عرب، بازیکن سابق ابومسلم که در کارخانه شهدایران مسئولیتی در امور مالی داشت، باتوجه‌به ارتباطش با مهندس طیبی، وی را مجاب کرده بود وارد عرصه تیم‌داری شود، اما اتفاق‌های طول فصل باعث شد مالک کارخانه شهدایران که فردی منضبط بود، از تیم‌داری انصراف دهد و باز ابومسلم بماند و یک دنیا تنهایی. ابومسلم در چنین اوضاع‌واحوالی و پس از تجدید نظر فدراسیون، درحالی‌که هنوز دیدار هفته نهمش برگزار نشده بود، در چارچوب هفته دهم، جمعه اول آذرماه در حضور ۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه خانگی‌اش به‌مصاف سپاهان رفت. دیداری که در میان تعجب تماشاگران سه داور مشهدی (رحمان نادری، حسن اکبر‌نژاد و عباس آریک) قضاوتش را انجام دادند!

مشکی‌ها که با محرومیت یک‌ساله مربی‌شان، سیدمهدی قیاسی، روبه‌رو شده بودند، سکان هدایت تیمشان را به کمک‌های او سپرده بودند تا سیدکاظم غیاثیان و اکبر میثاقیان بار این تیم را به منزل برسانند. ابومسلم در این روز خسته، بی‌روحیه و ناآماده بود تا اصفهانی‌ها با دو امتیاز شیرین روانه نصف جهان شوند. تک‌گل این مسابقه دقیقه ۲۸ با گل‌به‌خودی حسین رضایی، کاپیتان ابومسلم، به‌دست آمد. رضایی با ضربه سر قصد ارسال توپ برای نخودیان را داشت، اما توپ از بالای سر سنگربان مشکی‌ها به‌آرامی درون دروازه غلتید. نیمه دوم ابومسلم کمی بهتر شد و محمود مصلی و کاظم فوجی دو بار خطرساز شدند تا اینکه دقیقه ۶۶ ابومسلم صاحب پنالتی شد، اما رمضان شکری که خطا هم روی خودش انجام شده بود، توپ را به آسمان فرستاد تا کلکسیون بدشانسی‌های تیمش را تکمیل کند.

بی‌برنامگی فدراسیون، بلای جان تیم‌ها

درحالی‌که از رقابت‌های هفته یازدهم فقط دو دیدار برگزار شده بود و ابومسلم علاوه بر مسابقه این هفته‌اش با استقلال، دیدارش با تراکتورسازی تبریز از هفته نهم نیز به‌دلیل بارندگی لغو شده بود، به‌مصاف کمای شیراز رفت؛ دیداری از رقابت‌های هفته چهاردهم (سوم برگشت). البته این بی‌برنامگی و آشفتگی آن‌قدر در طول این فصل تکرار شده بود که جای هیچ تعجبی باقی نمی‌گذاشت.

ابومسلم درحالی به آوردگاه دهم رفت که حریفش سیزدهمین دیدارش بود، درحالی‌که دو تیم استقلال و پرسپولیس فقط شش بازی انجام داده بودند.
مشکی‌ها جمعه ۶ دی‌ماه در ورزشگاه شهدای شیراز و در حضور ۳ هزار تماشاگر با قضاوت عبود سنگاشکن به‌مصاف کما رفتند؛ رقابت دو تیم فانوس‌به‌دست لیگ آزادگان یکی با پنج و دیگری با شش امتیاز. هنوز گوینده ورزشگاه معرفی دو تیم را به پایان نبرده بود که شیرازی‌ها صاحب گل شدند.

آن‌ها در اولین حمله با خطای محمدرضا مهاجری روی عبدالرضا برزگری، صاحب یک ضربه پشت هجده شدند تا محسن تقی‌پور در دقیقه یک با ضربه‌ای دیدنی حسین نخودیان را تسلیم کند. بعد از این گل شیرازی‌ها همچنان مالک توپ و میدان بودند و عبدالرضا برزگری، هافبک سیه‌چرده و نام‌آشنای جنوبی که تازه از لیگ قطر برگشته بود، با هنرنمایی‌اش بدجور سازمان دفاعی ابومسلم را به‌هم می‌ریخت و مشهدی‌ها چاره‌ای به‌جز متوقف‌کردنش با خطا نداشتند که این کار ارمغانش دو اخطار برای عباس دهقانی و هادی کافی بود. در این نیمه دو بار هم تیر دروازه به نجات شاگردان میثاقیان و غیاثیان آمد.

گل دوم کما روی هنرنمایی برزگری و پاس عمقی‌اش به ابراهیم ابراهیمی در دقیقه ۷۰ به‌ثمر رسید. بعد از این گل ابومسلم یک‌پارچه حمله شد که نتیجه آن گل دقیقه ۸۹ حسین دیهیم، یار تعویضی این تیم بود. ابومسلم با این شکست که حاصل تفکر محتاطانه مربیانش بود، در قعر جدول با پنج امتیاز باقی ماند و کما با دو بازی بیشتر هشت‌امتیازی شد و در رتبه دهم باقی ماند. در این بازی اکبر میثاقیان بار‌ها با اعتراض به داور موجب برهم‌خوردن نظم تیمش شد و اگر هادی مباشری، سرپرست این تیم، نبود چه‌بسا جنجالی دیگر ایجاد می‌شد.

۲ شکست ارمغان سفر به اهواز

ابومسلمی‌ها در یازدهمین مسابقه خود مهمان اهوازی‌ها بودند تا پنجشنبه ۲۶ دی‌ماه با قضاوت علی آراسته به‌مصاف استقلال این شهر بروند. دیداری که در اصل از سری مسابقات هفته هفدهم بود. مشکی‌ها که در مشهد ۳ بر ۱ پیروز شده بودند، در این بازی ۳ بر ۰ شکست خوردند. ابومسلم در این دیدار همه بار فنی خود را روی هنرنمایی خداداد گذاشته بود، اما فوتبال بازی تیمی است نه فردی و خداداد در این بازی با وجود همه سعی و تلاشش ره به جایی نبرد تا ابومسلم همچنان در قعر جدول با پنج امتیاز باقی بماند. اهوازی‌ها هم با این پیروزی ۱۰ امتیازی شدند و با دوازده بازی در رتبه دهم نشستند. گل‌های آبی این دیدار دقیقه ۴۰ از روی نقطه پنالتی توسط غلام پاکدل و دقایق ۵۷ و ۸۵ توسط ابراهیم تهامی به‌ثمر رسید.

نماینده دیار خاوران برای کاهش هزینه‌هایش در اهواز ماند و سه روز بعد در دوازدهمین دیدارش یکشنبه ۲۹ دی به‌مصاف دیگر تیم اهوازی، یعنی جنوب رفت. دیداری از هفته پنجم دور برگشت، نتیجه هم که روشن! ثبت شکستی دیگر در کارنامه ابومسلم و بازگشت با دستان کاملا خالی از دو دیدار در اهواز. جنوبی‌ها که ۴۸ ساعت قبل با شکست سنگین ۳ بر ۰ مقابل پرسپولیس روبه‌رو شده بودند، در این دیدار خسته و کم‌رمق بودند، اما توانستند همان نیمه اول کار ابومسلم را با دو گل دقایق ۲۲ و ۳۵ عادل حردانی و فرزاد آهک‌پور یکسره کنند و باعث شادی ۸ هزار تماشاگرشان شوند. در این بازی ابومسلم به‌جز چند حرکت دیدنی از خداداد، هیچ حرفی نداشت. محمد فنایی قاضی این میدان بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->